Selecteer een pagina

Hoe ervaren en trainen atleten met een visuele beperking voor de Paralympische Spelen.

Toyota laat In een nieuwe campagne zien wat wordt ervaren om als slechtziende atleet te skiën.

Er is hiervoor een 360 graden-video gelanceerd en daarnaast is er door het automerk een Instagramaccount See Like Menna opgezet, waarbij het mogelijk is om erachter te komen hoe de Britse Paralympiër Menna Fitzpatrick in de sneeuw te werk gaat op de ski’s.

De campagne is zo opgezet dat de beelden in de video zijn, zoals de atleet deze ziet tijdens het afdalen.  Een speciale, visuele filter is toegevoegd aan het beeldmateriaal om de ervaring zo realistisch mogelijk te maken. Het beeld wordt op deze manier namelijk heel vaag.

De video is hieronder te zien.  De Paralympiërs Marek Kubacka en Maciej Krezel hebben een rol in de campagne. Zij hebben ook een visuele beperking. Dit alles is onderdeel van de Start Your Impossible-campagne van Toyota. Saatchi & Saatchi, Dentsu en Archer’s Mark hebben hieraan meegewerkt.

Alvast veel succes op de spelen …